*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
  Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Abarth 595C - voorstellen  (gelezen 601 keer)
ArjanB
Nuovo Arrivato
*
Berichten: 16



Bekijk profiel
« Gepost op: 27 februari 2018, 14:03:03 »

Ook even voorstellen: Arjan uit Best, en samen met mijn vrouw (en 2 jongens) erg gek van snelle italiaanse auto's.

En...

...vandaag koop gesloten: we gaan onze Panda 100HP inruilen op een Abarth 595C turismo!
Mijn vrouw gaat erin rijden (en ik soms ook natuurlijk  Wink ) want zij reed laatste maanden ook al in mijn 100HP nadat ze haar oude Megane cabrio had verkocht.
Het open rijden begonnen we te missen, open dak in mijn Giulietta is toch anders. Ze vond zitpositie in de Panda erg fijn, daardoor kwamen we uit op een 500 cabrio, want een 500 is in de basis natuurljk een Panda en Abarth uitvoering om het leuk te maken.

Deze is het geworden:



bouwjaar 2016, net 14.000km gelopen, in heel mooie staat.
Kleur is rood tristato parelmoer met zwart lederen stoelen, en heeft xenon en stoelverwarming als opties.
Interscope als audio is standaard he?

upgrade plannen: elk van onze auto's heeft een aangepast uitlaatsysteem, mijn vrouw vond de standaard Abarth uitlaat ook al te stil, dus daar zal snel iets anders op komen. De 100HP en mijn Giulietta hebben elk Ragazzon, waar ik tevreden over ben: mooi donker geluid zonder storend te worden, mooie afwerking en pasvorm. Akra is bij haar favoriet, maar is veel duurder.
Dus moeten we nog zien - iemand tips?
ecu-remap bij squadra of H&S staat niet nog op de planning, tenzij blijkt dat driveability beter kan; meer vermogen is niet nodig  police
Onderstel aanpassingen ook niet in dep planning - hoewel ze mijn 100HP gewend is en die is knalhard door K+W schroefset welke enorm laag staat  Grin

Aankomen weekend ophalen, zin in!
Gelogd

nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad:145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
Chekthem
Junior Stato
**
Berichten: 28


Abarth 500C


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 27 februari 2018, 14:50:05 »

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop, wat een prachtige Abarth!

Over de uitlaat, wat vinden jullie van de standaard look?
Ik houd namelijk van die simpele pijpjes, met het "twee ringen" idee. (de pijp in de pijp, zeg maar)
Een aantal maanden terug ben ik mezelf ook gaan verdiepen in een ander uitlaatsysteem.
Ik ben erg kieskeurig en een pietje precies en irriteer mezelf verschrikkelijk aan het feit dat de uitlaat niet gelijk verdeeld is qua rook bijvoorbeeld.
Met die gedachte ben ik op zoek gegaan en kwam ik bij geen enkele uitlaat uit die een beetje simpel en betaalbaar is, maar wel een mooi geluid geeft.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ook de open RVS pijpen van een Bombardone niet mooi vind, omdat ze ietwat te simpel zijn voor de auto naar mijn mening.
Het lijkt er net op alsof er een stuk willekeurige steigerbuis is gepakt en onder je auto is geplaatst.
Ik ben toen naar een specialist gegaan en die heeft mijn uitlaat aangepast.
De einddemper is er tussen uit, deze is vervangen door een RVS buis en de rest is hetzelfde gebleven.
De looks zijn dus ook hetzelfde gebleven, maar het geluid is harder en ruwer geworden.
Het resultaat is in ieder geval compleet naar wens.

Gelogd

Abarth 500C || Bicolore: Grigio Pista & Campovolo || 170pk & 285nm H&S tuned || MTA || 17"  Gloss Black EsseEsse - Continental tyres || Blow off filter || Smoked knipperlichten || Sponsorcar J's Car Care
LaBestiaNera
Moderatore Globale
Membro D'Oro
*****
Berichten: 1.202


La Bestia Nera


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 27 februari 2018, 15:35:04 »

Gefeliciteerd! De tritrato lak is erg gaaf. Interscope is niet standaard, dat is de fabrieksupgrade naar een wat hoger nivo. Onder de passagiersstoel ligt een subwoofer en achter 1 van de panelen aan de zijkant bij de achterpassagiers zit een 4 kanaalsversterker voor de voor- en achterspeakers. Het is geen superset, maar zeker beter dan de standaardmeuk. Tongue

Qua uitlaten: Ga een keer naar een meeting en ga luisteren. Zoveel mensen, zoveel wensen. De Abarth 500 is standaard leuk qua geluid, maar niet superluid. Sommigen vinden een open uitlaat als de Bombardone weer net iets teveel van het goede. Als de Akrapovic een tandje te duur is, kan je eventueel een kleppenuitlaat van Ragazzon kiezen of er 1 van Powermotive. Ragazzon heeft de klep in de middenpijp zitten, Powermotive heeft een vergelijkbaar systeem met Akrapovic, alleen voor ongeveer de helft qua geld. Wink

Chiptuning zou zeer zeker wel doen. Eventueel kan je dan de sportmode zo laten programmeren dat je alleen die extra power bij de sportmode aan krijgt. Wink

Onderstel: Zo te zien staat jullie nieuwe Abarth redelijk recht, meestal staat ze achter een heel stuk hoger. Voor de nodige verlaging zijn er genoeg kits te vinden voor een leuke prijs. Bilstein B14, Vogtland of BC-Racing hebben leuke setjes tegen redelijke prijzen. Maar ga lekker eerst genieten en dan kijken wat je nog wil doen. Eenmaal met het virus besmet, blijft de cash flowen. Tongue
Gelogd

Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts
ArjanB
Nuovo Arrivato
*
Berichten: 16



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 27 februari 2018, 16:51:10 »

bedankt voor de reacties!

Eenmaal met het virus besmet, blijft de cash flowen. Tongue
ja - en dan heb ik ook nog twee Alfa's die om regelmatige cashflow en upgrades vragen Wink

wat luisteren betreft: we gaan sowieso aan de Viva Zeelanda meerijden, ik zag dat er meer best veel 500 Abarths mee rijden, dus kan daar al goed beeld vormen.
En ik denk dat ik dit jaar ook weer Viva Italia (Assen) meepak, wel met de GTA maar dat maakt niet uit voor luisteren naar een Abarth.

Sowieso wordt het niet demperloos, heb 3 jaar terug een boete van dik 400,- gehad voor overschrijden geluidsnivo (met de 100HP), is uiteindelijk geseponeerd maar dat soort ellende wil ik niet meer. Kleppen helpen dan niet want politie zet ze gewoon op luidste stand, tenzij ze ecu-gestuurd zijn.
Bombardone vind ik qua geluid niet mooi meer - maar dat is inderdaad zeker persoonlijk! Daarnaast moet mijn vrouw ook 's ochtends vroeg of 's avonds fatsoenlijk de straat kunnen uitrijden zonder dat mensen gaan klagen.

Over de uitlaat, wat vinden jullie van de standaard look?
Ik houd namelijk van die simpele pijpjes, met het "twee ringen" idee. (de pijp in de pijp, zeg maar)
Vind twee dikke pijpen wel mooi, de twee ringen minder (maar dat komt ook omdat het dan zo standaard lijkt), twee dunne pijpjes is niet zo mooi inderdaad.
Bij een uitlaatbouwer iets op maat laten bouwen is zeker ook een optie en leveren vaak erg goed resultaat.
We gaan luisteren en denken
Gelogd

nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad:145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
Chekthem
Junior Stato
**
Berichten: 28


Abarth 500C


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 27 februari 2018, 18:53:49 »

Ik zou zeggen, bekijk dit filmpje even.
Dit is mijn Abarth met aangepaste uitlaat.

https://youtu.be/v1jKiUf-3W0
Gelogd

Abarth 500C || Bicolore: Grigio Pista & Campovolo || 170pk & 285nm H&S tuned || MTA || 17"  Gloss Black EsseEsse - Continental tyres || Blow off filter || Smoked knipperlichten || Sponsorcar J's Car Care
LaBestiaNera
Moderatore Globale
Membro D'Oro
*****
Berichten: 1.202


La Bestia Nera


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 28 februari 2018, 09:41:20 »

Zoals ik zelf gemeten heb, blijft de Bombardone onder de 90dB(A) bij 4125rpm. Tenzij je ook de cat verwijderd, dan wordt ie wel te luid. En 90dB(A) mag je hebben volgens de papieren. En dan wordt het pas bij 93dB(A) bekeuren. Wink

Maar als je die niet lekker vind klinken, dan is het inderdaad geen optie. Vind het wel vreemd dat ze kleppenuitlaten helemaal open gaan zetten, vraag me af of dat überhaupt mag. Zorgen dat de AB niet aan je sleutels zit en je de kleppen sluit voordat je aan de beurt bent in de fuik. Ik heb zelf de uitsnede van het wetboek standaard in de auto liggen aangaande geluidsmetingen. Als ik een controle krijg, dan ga ik ook alles tot in detail bekijken en aanvechten. Als ik boven de waarden uit mocht komen.
Gelogd

Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts
ArjanB
Nuovo Arrivato
*
Berichten: 16



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 28 februari 2018, 14:47:46 »

De 90dB klopt niet,  althans niet voor (straks) onze Abarth.
Op RDW ovi site kun je op basis van kenteken alle gegevens opvragen. Klik op milieu - daar staat de geluidsniveau.
Hier lees je stationair geluid en eronder staat toerental. Bij die van ons 4125 toeren en 88dB, voor een competizione is het 3800 toeren en 89dB.
Beide meer dan mijn Panda  (85dB) en veel minder dan bijv een Ferrari of Maserati.
Ik zat 10dB te hoog wat 425 euro was, en valt onder strafrecht.
Gelogd

nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad:145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
LaBestiaNera
Moderatore Globale
Membro D'Oro
*****
Berichten: 1.202


La Bestia Nera


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 28 februari 2018, 15:16:03 »

Dan heb je een lagere waarde, bij mij is het 90dB(A).
Gelogd

Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts
ArjanB
Nuovo Arrivato
*
Berichten: 16



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 28 februari 2018, 18:16:30 »

Dan heb je een lagere waarde, bij mij is het 90dB(A).

Dat scheelt weer!
Hoe dan ook: beste om 'meer blauw op straat' maar niet tegen te komen!
Gelogd

nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad:145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
ArjanB
Nuovo Arrivato
*
Berichten: 16



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 14 maart 2018, 13:05:42 »

En intussen staat mijn mooie 100HP te koop bij Kien:
https://www.kien.nl/voorraad/auto/fiat-panda-1-4-16v-sport-100hp-airco-bluetooth-35xhth/

(mocht je serieus interesse hebben, doe mij ff PB  Wink )
Gelogd

nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad:145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  


The Abarth logo and brand, as well as some images, are registered trademarks of Abarth & C. S.p.A.
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

SimplePortal 2.2 © 2008-2009