*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
  Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  
Auteur Topic: onderhoudsbeurt 30.000km  (gelezen 5495 keer)
reeskees
Junior Stato
**
Berichten: 85


Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 10 oktober 2011, 18:54:56 »

Bougie's zijn wel een gevoelig punt. Wel heel belangrijk om die op tijd te vervangen. Het is hier al een keer aangehaald en naar het duitse Abarth forum verwezen, (was geloof ik een GPA die eventjes vol gas had gereden en een nokje van de bougie afgebroken)
Kees
Gelogd

Abarth 500 esseesse , Sabelt stoeltjes en Akrapovic uitlaat
supertjeduc
Senior stato
***
Berichten: 602


Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 10 oktober 2011, 19:24:45 »

Aan de peilstok viel het erg mee qua zwart zijn van de olie
Dat ie zwart is is ook niet zo erg
Zuurtegraad van de olie bepaald of de olie vervangen moet worden
Verbruiken jullie Abarths ook geen olie?
Gelogd
reeskees
Junior Stato
**
Berichten: 85


Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:15:00 »

Bij het inrijden heeft de motor wat gebruikt en tot halverwege peilstok blijven staan tot aan de eerste verversing.(17550km)
Met olieverversen op net iets onder max gezet en daar staat íe nog steeds. Dus hij verbruikt niets. Ik doe wel voorzichtig als de motor koud is.
Het duurt best lang voordat olie op temperatuur is.
Groet , Kees
Gelogd

Abarth 500 esseesse , Sabelt stoeltjes en Akrapovic uitlaat
ulti
Senior stato
***
Berichten: 380


Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 08 april 2012, 12:18:12 »

Van de week mijn 30.000 beurt gehad.

388 euro (er zat wel een actie op van 16% korting.)

Maar dan nog erg voordelig met wat ik hier lees. a 500 euro + Shocked

Filters vervangen, olie, bougies etc.

Vanwaar die grote verschillen? Voor het zelfde werk...
Gelogd

Evo Abarth wit
Abarthone
Junior Stato
**
Berichten: 257


Mi piace Abarth


Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 08 april 2012, 13:02:08 »

Iedere motor gebruikt per definitie olie!
De vraag is alleen hoeveel.
Soms lijkt het alsof er geen olieverbruik is maar dat komt omdat de verdwenen olie wordt aangevuld met condens water.
De olie wordt verbruikt op de wanden van de cylinders waar steeds een dunne film achterblijft die grotendeels door de schraapveren weer wordt terug gehaald.
Ook de carter(olie) dampen verdwijnen via de inlaat, de motor en vervolgens de uitlaat.
Enig verbruik is er altijd anders zou de motor in elkaar draaien.

Mijn Abarth minder dan een halve liter tussen de beurten.


Eric
Gelogd

Nu: Alfa Romeo Giulietta 1.6JTDm Distintive met Squadra Massimo tuning (140pk, 355Nm). Rood leer, Xenon, Eibach verlaagd, 18" Turbina en diffuser met dubbele einddemper.
Daarvoor: Abarth 500C Grigio Campovolo, Squadra Tuning remap (168pk en 287Nm), 17" OZ racing Ultraleggera.
Walter
Nuovo Arrivato
*
Berichten: 19



Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 08 april 2012, 13:09:19 »

Hier een kleine beurt (15000km) 372 euro... Verbaasde me dat de bougies al vervangen werden. kwam er gister achter dat de monteur de brug tegen de linker skirt gestoten heeft, flinke knik in het kunstof... Lekker begin van het paasweekend Sad Mogen ze mooi gaan repareren!
Gelogd

Abarth Punto Evo (1949 bianco, striping, cruise control, TomTom)
Walter
Nuovo Arrivato
*
Berichten: 19



Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 08 april 2012, 13:32:12 »

Olieverbruik is inderdaad zeer laag, zijn zeer nauwkeurig gebouwde blokken. Vooral vergeleken met de vw en opel motoren, vooral de opel benzine motoren vind ik olieboten. Een motor verbruikt altijd wel olie idd, er verbrand altijd wat olie (film op cilinderwand) in de verbrandingskamer.
Gelogd

Abarth Punto Evo (1949 bianco, striping, cruise control, TomTom)
ulti
Senior stato
***
Berichten: 380


Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 09 april 2012, 08:14:14 »

Hier een kleine beurt (15000km) 372 euro... Verbaasde me dat de bougies al vervangen werden. kwam er gister achter dat de monteur de brug tegen de linker skirt gestoten heeft, flinke knik in het kunstof... Lekker begin van het paasweekend Sad Mogen ze mooi gaan repareren!


Bij mij was dit alleen olie en filters.. geen bougies bij 15.000.. was dan ook maar 196 euro kwijt voor deze beurt.
Gelogd

Evo Abarth wit
supertjeduc
Senior stato
***
Berichten: 602


Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 09 april 2012, 11:27:45 »

Hier een kleine beurt (15000km) 372 euro... Verbaasde me dat de bougies al vervangen werden. kwam er gister achter dat de monteur de brug tegen de linker skirt gestoten heeft, flinke knik in het kunstof... Lekker begin van het paasweekend Sad Mogen ze mooi gaan repareren!


Bij mij was dit alleen olie en filters.. geen bougies bij 15.000.. was dan ook maar 196 euro kwijt voor deze beurt.

Begrijp me goed ik heb het zelfde betaald voor die beurt , maar vind je het geen belachelijk bedrag voor drie liter olie een filter (inkoopprijs max 50€) en een half uurtje werk
Gelogd
supertjeduc
Senior stato
***
Berichten: 602


Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 24 april 2012, 15:44:23 »

Ik zit op ongeveer 32000 km
Aangezien mij abarth de laatste keer is ververst bij 22000 km
En een beetje nood gedwongen bij 22500 km nieuwe bougies
Doe ik er nu nieuwe bougies in (ebay ) a 60€
En ik heb op marktplaats van een ex abarth rijder 10 liter 10 W 60 Shell over genomen voor 75€ (zelfde als nieuwkoop er de laatste keer in gooide) olie zit in 1 liter flessen van vorig jaar november
Ga gewoon naar de plaatselijke garage
Gelogd
supertjeduc
Senior stato
***
Berichten: 602


Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 01 mei 2012, 15:04:39 »

Vandaag beurt gegeven ,

Olie ververst
Nieuwe Bougies (oude zagen er goed uit qua kleur (happy)
Nieuw olie filter
Remvloeistof ververst
Interieur filter vernieuwd

Om het olie filter te wisselen moest de buis van lucht filter naar turbo eraf
Brak het pijpje van de carterontluchting af
Nu was die buis niet de originele maar eentje van een Tributo
Dat buisje was er gewoon op gekit , waar we achter kwamen is dat het pijpje door overvloedige kit voor 95% was af gesloten
Blijkt dus dat ik al die tijd zonder carterontluchting heb rond gereden (dat is op zijn zachts gezegd niet goed)
Maar goed dat het kapot ging anders had ik zo gewoon blijven doorrijden
Pijpje is er weer aan gelijmd
Was 135€ kwijt ( olie en bougies koste 70€)
Gelogd
Gpsport
Nuovo Arrivato
*
Berichten: 40



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 01 mei 2012, 18:46:07 »

Had je nu je software al aan laten passen,na montage van die grotere turbo?
Gelogd
supertjeduc
Senior stato
***
Berichten: 602


Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 01 mei 2012, 21:40:17 »

Nee , maar als ik de bougies bekijk is dat eigenlijk ook niet nodig
Gelogd
Carlito
Junior Stato
**
Berichten: 206



Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 01 mei 2012, 22:20:13 »

Dat is zeker een goede prijs voor 10k km beurtje  Smiley

Heb nog een silicone slang liggen van turbo naar luchtfilter die op de 1446 past (slordige 60mm opening), heb wel de alu fittings eruit gehaald....
Gelogd
supertjeduc
Senior stato
***
Berichten: 602


Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 06 mei 2012, 15:34:44 »

Vandaag even de 230 aangetikt op de A59 , wel op de teller maar toch Grin
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  
 
Ga naar:  


The Abarth logo and brand, as well as some images, are registered trademarks of Abarth & C. S.p.A.
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006, Simple Machines

SimplePortal 2.2 © 2008-2009